فسقلی مامان و بابایی

تدابیر دوران بارداری از دید طب سنتی

1391/9/19 21:01
نویسنده : زهرا
604 بازدید
اشتراک گذاری

ساکت"در دوران بارداري، بايد زن باردار خود را چنانكه لازم و مناسب حال است مراعات كند . ما در اين باره دستوراتي مي دهيم كه هر زني در حالت بارداري، آن را كاملا اجرا كند بهره بيند و با مشكلات غيرمنتظره روبرو نمي شود :

 1. در سراسر دوران بارداري بايد شكمشان نرم باشد و از يبوست بپرهيزند

2. اگر يبوست شديد داشتند شير خِشت (نوعي صمغ گياهي با خاصيت ملين) - ترنجبین با گلاب - گلسرخ و امثال آن بخورند تا لينت يابند.(از ملینات ذیل پرهیز شود:گل خطمی - گل بنفشه- گل خبازی)

 3. از کارهای سخت بپرهیزد . - ورزش نه شديد و نه بسيار ناچيز بلكه ورزش با شدت متوسط بكنند. - به آرامي پياده روي نمايند .( نه به افراط) - نبايد به هيچ وجه حركات بسيار شديد بكنند و نبايد از جايي به جايي بپرند. - بايد از ضربت خوردن و بر زمين افتادن برحذر باشند

4- از پرخوري و عصبانيت، بپرهيزند.

5- بايد كوشش كنند كه اندوهگين نباشند و بسيار غم نخورند . خلاصه از هرچه سبب سقط جنين مي شود بايد بپرهيزند. به ويژه در ماه اول حاملگي تا مدت بيست روز و مخصوصا در هفته اول باردار شدن به مدت سه روز بايد از مراعات اين دستورات غافل نباشند و از هرچه بچه را تكان مي دهد دوري جويند و هرچه را كه در باره نگهداري جنين نوشته ايم مو به مو اجرا كنند.

6- از سردنده هاي نزديك شكم به پايين خود را با پارچه اي نرم پشمي بپوشانند.

7- غذايشان نان خوب و برشته با شورباهاي ساده و شورباهاي زيره اي باشد. (مویز - سیب می خوش- به - گلابی(آمرود) - بادام کوهی . ...) و میوه های فصل خود.

 8- نبايد هيچ تند مزه اي يا تلخ مزه اي را بخورند. 9

- حجامت بین ماه ۵ تا ۷ ماهگی باشد.

10- از خوردن غذاهای و گیاهان مدر حیض پرهیز کند:( احتمال سقط جنین)- حتی الامکان کمتر مصرف شود.مانند: باقالی - فلفل- دارفلفل- تره - جعفری- پیاز- زعفران- زرشک -سیاه دانه - کنجد- نخود-آویشن- افسنطین-بابونه-بومادران-بابا آدم-پونه-برگ حنا - دارچین- رازیانه- زنجبیل- سنا- سوسنبر- سیر- سروگوهی - شنبلیله - صبرزرد( آلوئه وراآ )- غافث- فلوس- کرفس(تخم)- مریم گلی - همیشه بهار - بجای روغن کنجد از روغن زیتون و روغن زرد گاوی و کره حیوانی استفاده کند.

 11- چند روز قبل از زایمان از کاسنی و عرق کاسنی و کاکوتی( مشک طلامشک) استفاده کند.

 12- از خوردن مرغ صنعتی و ماهی پرورشی و شترمرغ پرهیز کند.

13- حمام در ماه های پائین کمتر برود.(رباطها شل می شوند . احتمال افزایش سقط ) حمام در ماه نهم زیاد برود تا زایمان طبیعی برود.

14- نزدیکی ( مجامعت ) کم باشد. (احتمال خطر سقط)

15- ویار : یک نعمت خداوندی است. که نشان می دهد هر نوع غذائی که مادر نسبت به آن ویار داشت آن غذا یا فاسد و مسموم می باشد. و یا مخالف طبع و مزاج مادر و جنین می باشد. پس زنهای حامل پسر و گرم مزاج ویار به گرمی ها دارند. و باید سردی بخورند زنهای حامل دختر و سرد مزاج ویار به سردی ها دارند. و باید گرمی بخورند.

١٦ و ١٧ و ١٨

 ۱۹. ماه نهم: ++ پرهیز از یبوست روزی سه درم روغن بادام شیرین. ++ پرهیز از میوه جات ترش و قابض. ++ شیرگاو طبیعی بخورد. ++ نزدیک وضع حمل استحمام بکند. ++ جوشانده شوید تخم کتان + شنبلیله+ تخم کلم نیم ساعت داخل آن بنشیند. ++ روغن مالی ( بادام - کنجد ... ) بمالد.

 ۲۰ - تذکر مهم: ( آیا میدانید بالاترین آمار سزارین در دنیا مربوط به کشور اسلامی و شیعی ایران است؟) از سزارین جدا" پرهیز گردد.

 اگر مُقدر الهی ( که همان رسیدن کامل جنین است ) آن است که فرزند در شب بدنیا بیاید و توسط پزشک روز بدنیا بیاد یعنی نصف روز بچه ناقص بوده و اگر قرار است بچه صبح جمعه بدنیا بیاید و پزشک بعلت قرارداد با بیمارستان در روز چهارشنبه نوبت بزند یعنی دور روز از موعد مقرر زودتر بدنیا آمده است. ( ناقص الخلقه)

و سرانجام این رویکرد یعنی بدنیا آوردن ۷۵ میلیون نسل ناقص الخلقه ایرانی است که بیشترین سزارین دنیا را دارد. چه بسیار ماما های قدیمی بودند که با یک تبحر دست، سر نوزاد را برمی گرداندند و بچه سالم و طبیعی بدنیا می آورد.

 ولی حالا ..... پس فرزندانتان را که نه ماه تحمل کرده اید کامل بدنیا بیاورید.

 

توصیه های پس از زایمان ::برید ادامه مطلبمتفکر

: "همين كه مادر نوزاد را به دنيا آورد بايد خود را بپوشد كه سرما نخورد، كوشش كند خون كافي بيرون دهد و غذاي خوب و مناسب حال بخورد .

نبايد به طور ناگهاني به غذاهاي پرمايه و ديرهضم هجوم آورد . مبادا زياده از حد لازم گرمي به درونش راه يابد و نيروي تغييردهنده كبد را ناتوان كند و تشنگي زياد بر او دست يابد.

خونريزي ايام بعد از زايمان، حركت ها و نوبت هايي دارد . در وهله اول تشويش و درد همراه دارد .

اگر خون زايچگي از بيست روز گذشت و تا بيست و چهار روز فروكش نكرد يا بعد از فروكش كردن باز برگشت، معلوم مي شود که حالت غيرطبيعي است، كه حتما بايد مادر، خود را پاكسازي كند.

 در صورت داشتن زردی نوزاد: مادر از خوردن هرگونه غذائی با طبیعت گرم بخصوص هر نوع گوشت و آبگوشت پرهیز کند. و غذاهای با طبیعت سرد و خنک بسیار بخورد.

مادر عرق کاسنی و ترنجبین و شیرخشت و سوپ جو و سیراب و شیردان بخورد.

 می توان نوزاد را با عرق کاسنی و آب ولرم شستشو داد.

 مقدار ترنجبین و آب را با یک پارچه نمناک کرده ، به پیشانی و پشت گوش نوزاد بمالند. نوزاد را از طریق پشت گوش ها حجامت کنند.( خراش کم و چند قطره خون جاری شود.).

 و در صورت لزوم تکرار شود. عقیقه را برای دلبندتان فراموش نکنید ( باعث دوری از مرگ و بلا و مریضی فرزند می شود)

برای ازدیاد شیر مادر:

1- دم کرده شوید + رازیانه + زیره روزی چند فنجان( البته برای فرزند پسر بهتر است رازیانه مصرف نشود)

 2- سوپ جو + سیراب و شیردان.

 3- میوه جات زیاد - سبزیجات زیاد - کمی کاهو- انگور

4- دم پخت( برنج + ماش) 5

- خواب عصرانه دو ساعت

 6- آرامش

7- شیر برنج + زیره + شیره کشمش( انگور).

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

مامان کوثری
20 آذر 91 11:02
سلام عزیزم ممنونم تو مسابقه شرکت کردین و از حضور گرمتون ممنونیم بازم بهمون سر بزنید


مامان کوثری
20 آذر 91 21:18
عزیزم ممنونم خیلی لطف داری میای پیشم